Livrädd!!? Nej men visst...

...är jag duktigt skrajsen när det gällersvensexa. Jag är ganska säker på att mina galna vänner kommer att ta tillfället i akt att dra iväg mig på nån sorts svensexa. Vissa har redan gett vissa vibbar om att så kommer att ske.
Ja man kommer väl inte undan helt enkelt. Jag kan bara hoppas att det blir något roligt istället för pinsamt. Jag tycker verkligen inte att det skulle vara roligt om det gick ut på att bara vara pinsamt så jag hoppas att dom tänker i samma banor.

Jag var på en svensexa i lördags faktiskt. Det var jättekul! Det är en vän här i krokarna som ska gifta sig och vi hade naturligtvis planerat en dag för honom. Först plockade vi honom inne i stan där vi visste att dom skulle hålla till. Sen bar det iväg med taxi till en gokarthall där vi först hade kval och sen final. Jätteskoj och jättejobbigt på samma gång.
Jag har ju inte åkt gokart på över 15 år så man fega lite dom första svängarna innan man insåg vilket enormt fäste dom små racerarna faktiskt har. Sen var det fullt spett som gällde!

Vi var 7 som tävlade och jag hamnade på en tredje plats. Helt ok! Startade som 4:a i finalen så en placering norpade jag vilket var svårt på en relativt  smal bana. 

Efter gokarten var det naturligtvis inte slut på dagen för mr C som vi kan kalla honom.  Nej nej, härifrån bar det vidare till Burger King där vi snabbt lastade på oss ett gäng menyer och avnjöt dessa i nån park där dom hade nåt träningspass och svettades. Rolig kontrast. Vi glufsade i oss onyttigheter och dom gjorde sig av med detsamma. hehe

Med mättade magar drog vi sen vidare till en boxningsklubb där mr C först fick lära sig vissa kombinationer som han snart skulle få användning för då han fick möta en kille som antagnigen skulle vara med i OS i London 2012, alltså en riktigt duktig boxare.
Han var väldigt snäll och mr C fick verkligen kämpa för att inte bli knockad av utmattning. Det tar verkligen på krafterna att fightas helt klart! Dom var ialla fall duktiga båda två och mr C vann faktiskt matchen till slut. Jag misstänker att hans motståndare inte gick fullt ut och kanske t.o.m. lät sig besegras?! ;)

Efter boxningen var det medis som gällde. Dom har en fin ramppool där. Betongramper där mr C skulle få visa sina skills på en skateboard. Några vurpor senare och inga stilpoäng senare stod vi mest och bara imponerades över vilka talanger som faktiskt finns och  åker där. Allt från skateare till idioter på cyklar som inte alls verkade rädda att krossa sina huvuden mot den hårda betongen för någon hjälm var det inte i sikte på dom. Och dom hoppade verkligen jättehögt upp i luften och satsade full ut!! Dom yngre personerna där hade turligt nog hjälmarna på.

Tiden gick och vi landade på Akkurat - en trevlig restaurang med stort wiskey & ölsortiment att avnjuta. Vi hade redan laddat upp med några kalla under dagen men det var inte fel alls att slå sig ner och avnjuta lite av det ena och andra. Maten var riktigt fin med så bra betyg där.

Mr c hade även en uppgift att utföra mellan våra aktiviteter. Han skulle intervjuva folk och få tips om hur man får ett giftermål att fungera. Jag tror att han lyckades få ihop hela två (!!!) tips under dagen. hehe
Jag hade slängt ihop ett häfte åt honom med rubriken "Tills döden skiljer oss åt" Först tänkte jag att det kanske var för hådra ord men med tanke på vad det står för så är det väl det bästa betyg man kan ha i ett giftermål. Det innebär ju att man inte bryter sina löften med någon tråkig skiljsmässa!!
Tills döden skiljer oss åt is tha shit liksom! 

Det var en riktigt trevlig svensexa och jag kan bara hoppas så ödmjukast att mina vänner är lite inne på samma bana av funderingar när det gäller min!!

JAG VILL VERKLIGEN INTE ATT DET BARA SKA GÅ UT PÅ ATT FÖRNEDRA MIG DENNA DAG!!!
SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA VÄNNER - LÅT MIG HA KUL!!! GÖR INTE BORT MIG!

P E A C E
/Rickard   :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

=)

2011-06-06 @ 22:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0