Försmak för...

...pappaledigheten som kommer allt närmare i rasande fart. Den 10:e juni stämplar jag ut från mitt jobb för att sen ha en föräldraledighetsperiod igen. Jag kommer att återgå till arbetet först i januari eller mars (troligtvis det sistnämnda). Weee!
Vad tror ni? Prickar man in sommaren i år?? ;)
Men för att förklara vad jag menade med "försmak", jo jag var föräldraledig idag - den dag som visade sig slå värmerekord för maj månad dessutom. Bra val! Ska även vara föräldraledig på torsdag (i övermorgon) men då var det visst risk för regn. Ja ja, behöver shoppa lite kläder så kan ju faktiskt passa ganska bra då ju.

Dagen har varit helt underbar ialla fall. Har varit ute i stort sett heeela dan. Oliver har hållit sig i skuggan såklart. Ofta på filt på gräsmattan där han lekt med diverse saker som man lägger i en hink. Otroligt intressant tydligen.
Jag monterade även hängmattan men kunde inte ligga i den för jag hittade inte själva mattan. Lite sucky faktiskt. Bygga ihop den utan att ens få njuta liite i den. Men sommaren är rekordlång så det kommer att finnas tid till det sen. Marie visste tydligen var den fanns så den är inte borta.

En vän kom på besök. Han är pappaledig nu så vi hände lite innan vi hämtade våra kids på dagis. Sen gick vi till en lekpark alldeles vid dagis och softade lite. Livet var helt enkelt sådär härligt som bara sommaren kan erbjuda!


- Oliver har hittat nåt intressant -



- Kristian når nya höjder -



- Spindelmannen -

Just nu är det semifinal för Eurovision Song Contest på tv och jag vet inte om det bara är jag men det är bara skitbidrag!! Jag trodde inte att sverige skulle ha någon chans i år men med tanke på motståndet så borde det vara biff!! Fast ja, sen vet vi ju hur det blir när det röstas. Spelar ingen roll om Yoko Uno hade ställt upp med någon av hennes gallskrikalåtar. Grannländerna skulle ändå rösta på hennes bidrag. Så har det ju visat sig vara förr så varför inte även i år.

Ja vi får väl se hur det går. Jag bryr mig egentligen inte jättemycket.
Have a good one!!

/Rickard


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0