Jag skulle vilja presentera...

...Oliver, vår nya familjemedlem!!!

Vi tror ialla fall att han ska heta Oliver, vi testar det till en början.




Denna bild togs morgonen efter födelsedagen. Beskrivandet av själva förlossningen överlåter jag till min sambo, om hon vill berätta om den vill säga. :)

Vi mår alla bra. Oliver (med risk att få ett annat namn) var 48 cm lång (kort), vägde 2.780 gram när han föddes den 2010-10-02, kl 22.14. Nu när han vägdes idag hade han minskat sin vikt till 2.640 gram (vilket är normalt).
Känner att jag måste säga en sak....

VILKENE GREJ!!! WOW!! En förlossning är ju helt otroligt! Det går inte att ens komma i närheten av att förstå vad det är man står inför förrän man är där. Kvinnan är otrolig! Kan lätt konstatera att  vi män inte har NÅGONTING att ta fram i jämförelse i dom kraftmätningarna. WOW! Men jag är inte avundsjuk för det. Inte det minsta faktiskt. Jag skulle aldrig vilja vara tvungen att gå igenom det där! Ändå när man frågar Marie så säger hon nu direkt efteråt att hon skulle kunna göra om det. (!) Otroligt!

Idag är det dygn två. Det är den dag när bebisar är konstant hungriga. Dom söker brösten konstant och det är för att mjölken ska komma igång ordentligt; alltså helt naturligt. Det är såklart påfrestande för Marie med att ha en liten stenhårt sugande bebe någonstans där hon annars kan vara känslig. Ouch!

Jag lämnar bloggen lite nu men tro mig, det finns redan jättemycket att berätta om... Men det kommer lite senare!

Tills dess...
Oliver - välkommen till världen!

PEACE!


Kommentarer
Postat av: Mattias

Grattis! Härligt!

2010-10-04 @ 11:25:33
Postat av: Anna Jilmstad

Stort grattis!! Så otroooligt söt! Ser inte alls så där typiskt "nyfödd" ut...om ni förstår vad jag menar...bara hur söt som helst!!! Kram!

2010-10-04 @ 12:55:54
Postat av: Tant Beata

Grattis till er båda:)

2010-10-04 @ 12:58:23
Postat av: Syrran

Nu måste du byta namn på bloggen, när ni bestämt namn... ; )

2010-10-04 @ 13:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0