Dags att bli nåt med stort K...

...nämligen Kapten!

Det är snart dags för SommarPlaza's invigningsfest. Temat är sjö så vad lämpar sig bättre än att vara Kapten? Det är ingen maskerad men en tradition för mina vänner & mig att klä ut oss. Brukar uppskattas och det är alltid roligt att klä ut sig lite. En hög sjökaptener i vita uniformer. Vem kan motstå?? Men hörni... Denna kaptenen är paxad!! :)

Det ska bli sjukt roligt ialla fall. Kul att träffa grabbarna, det var ju längesen vi spexade nu.

Måste bara skriva av mig lite...
En sak jag kom på för en massa år sen är begreppet "En moderatisk tårtbit" Det innebär en tårtbit precis så stor att tårtan inte räcker till alla. Berättade detta för en vän som i sin tur berättade den för en annan vän som kontrade med en Socialdemokratisk tårtbit, en tårtbit precis så liten att ingen riktigt blir nöjd. hehe Well played!

Jag har ett smeknamn på min son.. Eller en hel hög egentligen. Men ett som faktiskt min sambo började med. Pluto. Sött.. Jag brukar kalla honom för Pluto Plutt. Pluto är helt klart Disney's skönaste filur. Så oskyldig, så vovvig och så genomskön.

Min lilla Pluto-Plutt är en snabb liten rackare på golvet nu. Han kryper, hasar och ålar sig dit han vill. Undan går det!! Varför lockar alltid saker som är olämpliga mer än säkra saker? Självklart har man plockat undan alla direkt farliga saker så han inte kan göra sig illa om man kastar bort blicken för ett ögonblick men ändå. En hylla med böcker är mycket mer intressant än en boll. En kabel är mycket intressantare än nån skrammelleksak.
Han är ganska lustig. Det gör honom ingenting att han kryper mot sitt mål för att sen när han börjar närma sig bli upplockad och placerad mitt i rummet igen. Han tar ny fart mot målet för att ett litet tag senare bli tillbaka flyttad.
Han antar väl att till slut kanske man missar honom?!

Nej det är dags för denne kaptenen att bestämma möte med övriga kaptener.

SKEPP OHOJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0