Oturs-turgubbe!!

Jag har ju dragits av en smärre otursvåg nu sista tiden. Mobilen la av i juletid och den nya tv-datorn la av nu nyligen. Försäkringsbolaget krånglar när jag skulle kolla upp möjligheterna att få ut nåt för mobilen. Dom sa att jag skulle åka till den butik jag köpt telefonen och höra vad det skulle kosta att reparera (om den nu skulle repareras). Jag gjorde detta och fick då till svars att det skulle kosta ca 800kr för butiken att bara ta emot telefonen och sen börja kolla på den och avgöra om den skulle skrotas eller lagas, alltså en kostnad jag inte ville lägga ut själv när personalen i butiken sa att den antagligen skulle skrotas.

Försäkringsbolaget sa då att jag kunde söka billigare reparationsställen själv så det skulle kosta mig mindre!!
Dom kunde INTE svara på hur mycket min telefon ansågs vara värd nu. Det kunde man göra först efter denna undersökning!!! VARFÖR? Jag frågade hur dom gör för att räkna ut detta värde men det kunde dom heller inte svara på. VARFÖR? Jag förklarade att jag inte hade någon lust att slänga ut en massa pengar om jag inte visste att jag hade nåt för det. Om jag i slutändan måste köpa mig en ny telefon gör jag ju hellre det i utgångsläget 0kr snarare än -800kr.
Jag förklarade att det såklart var svårt för mig att fatta ett beslut om jag inte kunde få reda på hur mycket min telefon skulle anses vara värd. Jag tycker att detta är RIKTIGT DÅLIGT! Detta sa jag även till den person jag pratade med. Jag frågade vad man hade försäkringar till om man inte kunde få någon hjälp av dom. Personen blev bara tyst där och kunde inte svara.

Jag begriper verkligen inte varför man inte kan svara på hur man faktiskt räknar ut hur mycket min mobil skulle vara värd nu innan jag lämnar in den på service. Jag förklarade att jag hade alla dom parometrar dom behövde redan nu som han förklarade att dom sen behövde. När telefonen är köpt, hur mycket jag betalat för den och när den slutade fungera. Borde inte detta räcka? Vad spelar det egentligen för roll vad som sägs på servicestället? Kan man inte få två alternativ då? Ett om den skrotas och ett annat om den lagas?!

IRRITERAD!!

Jag som alltid brukar ha tur!! Är det slut på det nu??

Ps: SL - Hur kan ni rekomendera oss resenärer att stanna hemma?? Vi som jobbar kan ju inte bara stanna hemma liksom! Jag garanterar att det fanns vintrar redan innan ni byggde era järnvägar, busslinjer & tunnelbanor. Det är 2010! Hur kan det komma sig att ni inte kan vara förberedda på vintrar än??? DS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0