"Signalfel" orsakade...

...kraftig försening för min del i morse.

Min sambo åkte till Lund igår för att snacka med sina handledare om henners doktorsexamen's slutskede. Detta innebär att jag får lämna och hämta Kristian på dagis idag. Ingen fara..
Jag kom upp med en glad Kristian i god tid och kom till dagiset ca 7.40 och skulle därför hinna med tåget som går kl 7.47.

Så blev det inte eftersom att SL skyllde kraftiga förseningar på "signalfel". Extratåget kom först men eftersom att detta endast går till Älvsjö valde jag att inte stiga på det. Det var dessutom överfullt av folk. Detta blev ståendes på stationen länge vilket då såklart blockerar det tåg jag skulle med.
Till slut åkte det och mitt tåg kom in och jag klev på och hittade en av de få platser som fanns tillgängliga. Wee!!
Den glädjen visade sig bli kortvarig eftersom att vi blev ståendes i en dryg halvtimme vid stationen. Ja anledningen var som sagt "signalfel". Vad är det för uråldrat system som SL kör med egentligen? I dagens läge måste det väl finnas många bättre sätt att hålla koll på vart alla tåg befinner sig än något skräpsystem som verkar vara så känsligt att det typ ALLTID krånglar!

Man skulle väl kunna ha GPS-positionering på samtliga tåg och kanske ha kvar det gamla dåliga som extra-system?! Jag kan egentligen bara se ett problem för SL med detta - att dom inte kan skylla på nåt som "signalfel" i alla lägen som dom goofar sig. Sen brukar det vara problem med snön som ännu kommer från år till år.. VARFÖR??? Snön har ju funnits sen INNAN tågen kom och varför (fortfarande) blir det alltid kaos då den kommer ungefär som att det är en oväntad katastrof. SUCK!

Jag kom till jobbet långt efter att jag skulle ha varit där. Som grädde på förseningen så ska jag ju hämta Kristian med och måste alltså gå ganska tidigt från jobbet. Hmmm.

Jag är ialla fall glad över att jag slapp stå upp hela resan vilket så många andra tvingades att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0