Uselt!!
Jag vet, jag har varit skitusel på att uppdatera här. Jättemycket har hänt och vi håller fortfarande på att måla väggar, har tapetsering framför oss, ska sätta in glasen när all färg målats klart, det är en massa moment som tar mycket tid & energi helt klart.
Men det blir bra!
En sak som störde mig var när jag och pappa åkte till K-Rauta för att köpa färg och lite annat. (Lister och sånt hade vi redan köpt dagarna innan.) Jag ville ha samma färg & nyans som dom lister dom sålde färdigmålade eftersom att allt ska matcha liksom. Personalen på färgavdelningen visste inte (!!!!!) vilken denna färg var. Eh! Är jag verkligen den enda i hela deras kundbas som velat ha samma färg? Personen jag pratade med sa att jag skulle gå till brädgården och fråga dom där vilken färg som listerna har. Först tänkte jag göra det tills det slog mig att varför i %"#¤% ska jag göra det för? Är det god kundservice det?!! Varför ska jag göra deras jobb om det är jag som kund som betalar deras löner?!! DÅLIGT!
Jag gick tillbaka och nu pratade jag med en annan kille och frågade honom och han hade heller ingen aning om vilken färg deras lister hade och sa att jag skulle gå till brädgården och fråga.. Alltså samma svar som den förste odågan lämnade.
Jag frågade om han hade en telefon, vilket han hade, och frågade om han själv hade lust att ringa ut och fråga. Det var ju ändå på färgavdelningen jag skulle köpa färgen och varför ska jag springa runt i hela deras affär för att dom inte kan sitt jobb?!
Han kunde inte numret till brädgården utan frågade sin kollega (han jag pratade med först) och ringde sen och rick då reda på vilken färg jag skulle ha.
Jag kunde inte hålla mig utan frågade honom jag jag verkligen kunde vara den förste som haft denna fråga för det borde ju vara nåt som andra också behöver veta. Han tyckte kanske att jag var lite kaxig men jag tyckte att detta var riktigt dåligt.
Behövde lite andra grejer och trist nog fanns bara den första personen tillgänglig att fråga så jag gick till honom där han stod bland toalettlocken och sorterade lite (eller vad det nu var han gjorde??). Han ignorerade mig totalt i en minut tills jag frågade honom om han kunde hjälpa mig. "-Självklart" svarade han lite överdrivet och var säkert lite stött över att jag bad hanns kollega att ringa ut till brädgården så att jag skulle slippa gå den långa vägen dit och tillbaka.
Han hittade inte vad jag sökte och förklarade detta med "konstigt".
Hur kan personalen vara så dålig? Okej att det var söndag och glädjen att jobba är kanske inte på topp men det är väl knappast mitt fel?! Hade dom haft personalfest innan??
Vad annars??
Just det... Jag frågade min sambo om hon ville gifta sig med mig igår och det ville hon.. :)
KRAM!
Men det blir bra!
En sak som störde mig var när jag och pappa åkte till K-Rauta för att köpa färg och lite annat. (Lister och sånt hade vi redan köpt dagarna innan.) Jag ville ha samma färg & nyans som dom lister dom sålde färdigmålade eftersom att allt ska matcha liksom. Personalen på färgavdelningen visste inte (!!!!!) vilken denna färg var. Eh! Är jag verkligen den enda i hela deras kundbas som velat ha samma färg? Personen jag pratade med sa att jag skulle gå till brädgården och fråga dom där vilken färg som listerna har. Först tänkte jag göra det tills det slog mig att varför i %"#¤% ska jag göra det för? Är det god kundservice det?!! Varför ska jag göra deras jobb om det är jag som kund som betalar deras löner?!! DÅLIGT!
Jag gick tillbaka och nu pratade jag med en annan kille och frågade honom och han hade heller ingen aning om vilken färg deras lister hade och sa att jag skulle gå till brädgården och fråga.. Alltså samma svar som den förste odågan lämnade.
Jag frågade om han hade en telefon, vilket han hade, och frågade om han själv hade lust att ringa ut och fråga. Det var ju ändå på färgavdelningen jag skulle köpa färgen och varför ska jag springa runt i hela deras affär för att dom inte kan sitt jobb?!
Han kunde inte numret till brädgården utan frågade sin kollega (han jag pratade med först) och ringde sen och rick då reda på vilken färg jag skulle ha.
Jag kunde inte hålla mig utan frågade honom jag jag verkligen kunde vara den förste som haft denna fråga för det borde ju vara nåt som andra också behöver veta. Han tyckte kanske att jag var lite kaxig men jag tyckte att detta var riktigt dåligt.
Behövde lite andra grejer och trist nog fanns bara den första personen tillgänglig att fråga så jag gick till honom där han stod bland toalettlocken och sorterade lite (eller vad det nu var han gjorde??). Han ignorerade mig totalt i en minut tills jag frågade honom om han kunde hjälpa mig. "-Självklart" svarade han lite överdrivet och var säkert lite stött över att jag bad hanns kollega att ringa ut till brädgården så att jag skulle slippa gå den långa vägen dit och tillbaka.
Han hittade inte vad jag sökte och förklarade detta med "konstigt".
Hur kan personalen vara så dålig? Okej att det var söndag och glädjen att jobba är kanske inte på topp men det är väl knappast mitt fel?! Hade dom haft personalfest innan??
Vad annars??
Just det... Jag frågade min sambo om hon ville gifta sig med mig igår och det ville hon.. :)
KRAM!
Kommentarer
Postat av: Tant Beata
Grattis till er båda:)
Postat av: Kusinen
Grattis! Snart bara den äldste av oss i kusinskaran som inte är/varit äkta hälft ;-)
Trackback