Fick ett intressant...
...telefonsamtal idag från Toyotas uppföljning av vad jag tyckte om servicen på min sambos bil. Dom har försökt ringa mig några gånger tidigare men det har inte passat att prata just då så nu idag (en söndag) ringde dom. Eftersom jag inte hade nåt speciellt för mig så valde jag att svara på frågorna. Jag förstod ju att dom inte skulle ge upp att jaga mig och jag hade ju samtidigt en del intressant att berätta om hur jag hade blivit bemött.
Det var en ganska trevlig kille. Han förklarade att han själv inte jobbade för Toyota utan bara ställde frågorna. Han körde själv en saab, det berättade han. Det brukar ta ca 10 minuter med att besvara frågorna men mitt fall drog ut över 30 minuter. Jag blev ju inte så värst bra bemött när jag lämnade in min sambos bil. Alltså personalen hade trevlig attityd hela tiden men det där med service fanns liksom inte. Lustigt med tanke på att det var ju JUST service jag lämnade in bilen för. Men det var ju bilen det!!
Intervjuvaren tyckte att det var märkligt och dåligt att dom aldrig erbjöd mig en lånebil under tiden jag väntade. Han sa dessutom att det är ovanligt att jag inte ens fick den förfrågan. Jag förklarade att jag hade mig Kristian och han suckade och tyckte att det var riktigt dåligt av dom. Han satte själv ett lågt betyg för service-mind och frågade om jag tyckte likadant. hehe Det gjorde jag ju såklart!
Jag berättade även att anledningen till att jag faktiskt valde den verkstaden var ju att dom samtidigt skulle besikta plåtskadorna på min sambos bil efter krocken vi var med om. Att dom INTE hade gjort denna besiktning och hade en tam ursäkt med att nåt schema hade gjorts om så personen som tog hand om såna saker inte var på plats. Det sas det inget om när jag lämnade in bilen. Men men...
Intervjun rullade på och intervjuvaren tyckte verkligen att jag hade blivit dåligt bemött och att det INTE var okej! Han frågade om jag ville att Toyota skulle höra av sig till mig och jag sa att om dom ville det så var det okej för mig. Först tänkte jag inte så mycket på det men jo ta mig fan. Man ska inte bara skaka på huvudet och låta det förgå. Man ska ju låta dom förstå att det är dåligt så dom bättrar sig. Är det inte lite typiskt svenskt att "acceptera" utan att göra nåt åt det?
Men inte längre, inte denna gång!
Om Toyota väljer att ringa mig eller inte återstår ju att se men det får bli ett annat inlägg om det nu blir så.
Det var en ganska trevlig kille. Han förklarade att han själv inte jobbade för Toyota utan bara ställde frågorna. Han körde själv en saab, det berättade han. Det brukar ta ca 10 minuter med att besvara frågorna men mitt fall drog ut över 30 minuter. Jag blev ju inte så värst bra bemött när jag lämnade in min sambos bil. Alltså personalen hade trevlig attityd hela tiden men det där med service fanns liksom inte. Lustigt med tanke på att det var ju JUST service jag lämnade in bilen för. Men det var ju bilen det!!
Intervjuvaren tyckte att det var märkligt och dåligt att dom aldrig erbjöd mig en lånebil under tiden jag väntade. Han sa dessutom att det är ovanligt att jag inte ens fick den förfrågan. Jag förklarade att jag hade mig Kristian och han suckade och tyckte att det var riktigt dåligt av dom. Han satte själv ett lågt betyg för service-mind och frågade om jag tyckte likadant. hehe Det gjorde jag ju såklart!
Jag berättade även att anledningen till att jag faktiskt valde den verkstaden var ju att dom samtidigt skulle besikta plåtskadorna på min sambos bil efter krocken vi var med om. Att dom INTE hade gjort denna besiktning och hade en tam ursäkt med att nåt schema hade gjorts om så personen som tog hand om såna saker inte var på plats. Det sas det inget om när jag lämnade in bilen. Men men...
Intervjun rullade på och intervjuvaren tyckte verkligen att jag hade blivit dåligt bemött och att det INTE var okej! Han frågade om jag ville att Toyota skulle höra av sig till mig och jag sa att om dom ville det så var det okej för mig. Först tänkte jag inte så mycket på det men jo ta mig fan. Man ska inte bara skaka på huvudet och låta det förgå. Man ska ju låta dom förstå att det är dåligt så dom bättrar sig. Är det inte lite typiskt svenskt att "acceptera" utan att göra nåt åt det?
Men inte längre, inte denna gång!
Om Toyota väljer att ringa mig eller inte återstår ju att se men det får bli ett annat inlägg om det nu blir så.
Kommentarer
Trackback